شیرآلات توکار هانس گروهه | نکات مهم در خرید شیرآلات توکار | قیمت شیرآلات توکار

شیرآلات توکار حمام

شیرآلات توکار چند سالی است که استفاده آن در ساختمان ها بیشتر شده است. در عین کاربردی بودن آن زیبایی خوبی به خانه می‌دهد. در مجموعه هانس گروهه سعی بر این بوده است که علاوه بر زیبایی شیرآلات، کیفیت عالی را در اختیار مشتریان قرار دهیم. تولید شیرهای توکار را می توان بزرگترین تحول صنعت شیرآلات به خصوص در ارتباط با طراحی معماری و دکوراسیون ساختمان دانست.

به شیرآلاتی که تمام مکانیزم های آن نظیر لوله ها و اتصالات، کارتریج، دایورتر و… درون دیوار قرار می گیرد و تنها قاب روی مغزی و دسته شیرآلات بیرون دیوار اجرا می شود و قابل رویت است، شیر آلات توکار می گویند. این نوع طراحی برای شیرآلات فضای بیشتری در اختیار طراحان و معماران قرار داده است و تحول شگرفی در طراحی داخلی ساختمان ایجاد کرده است.

شیرآلات توکار هانس گروهه

نحوه نصب شیرآلات توکار 

بیشتر شیرآلات توکار نحوه نصب مشابهی دارند. با این حال ممکن است برخی شیرآلات به علت داشتن آپشن های خاص روش نصب متفاوتی هم داشته باشند. حتی ممکن است روش نصب شیر روشویی،دوش، توالت و ظرفشویی نیز با یکدیگر متفاوت باشد. در هر صورت نصب شیرآلات بخصوص شیرهای توکار یک کار تخصصی است که بهتر است توسط یک فرد متخصص و ماهر انجام شود.

استفاده از نقشه لوله کشی بسیار مهم است: نکته مهم این است که نقشه لوله کشی باید از قبل تهیه شده باشد و تمام لوله ها و اتصالات پشت پوشش دیوار و به صورت توکار نصب شوند زیرا هیچ یک از این تجهیزات نباید قابل رویت باشد.

نحوه انتخاب شیرآلات توکار توالت: شیرآلات توالت فرنگی و ایرانی اندازه های خاص خود را دارند. به همین منظور قبل از انتخاب شیرآلات توکار، باید نوع توالت خود را انتخاب کنید. اینکه توالت ایرانی می خواهید یا فرنگی ، آیا توالت فرنگی شما از نوع وال هنگ است و… اهمیت زیادی دارد زیرا تغییرات در مراحل بعدی سخت و هزینه بردار خواهد بود.

پیشنهاد ما این است که حتما محصولات و شیرآلات توکار هانس گروهه را مشاهده کنید.

نکات مهم در خرید شیرآلات توکار:

کیفیت مغزی شیرآلات توکار اهمیت زیادی دارد: کیفیت پایین مغزی در این نوع شیرآلات، احتمال ایجاد نشتی و هزینه های تعمیر بسیار بالایی را دارد. بنابراین در هنگام خرید شیرآلات توکار باید توجه ویژه ای به کیفیت مغزی داشته باشید.

لوارم جانبی همراه با شیرتوکار: باید بازویی، سقفی، دیواری، پراکت، زانویی، سردوش و شلنگ نیز خریداری شود و نکته مهم این است این تجهیزات باید هماهنگی کامل با شیرآلات را داشته باشند. در غیر این صورت نتیجه نهایی با مشکلاتی از قبیل کارکرد نادرست یا عدم زیبایی مواجه خواهد شد.

هنگام خرید مغزی توکار: از موجودی کاور رویی و تنوع آن مطمئن شوید. زیرا پس از خرید تنها از کاور همان برند می توانید استفاده کنید. بنابراین در هنگام خرید شیرآلات توکار و متعلقات آن همگی اجزاء از یک برند تهیه شده باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

شیرآلات تو کار حمام

شیرآلات تو کار حمام

معایب شیر آلات توکار چیست؟

نصب دشوار: نصب شیرآلات توکار نسبت به شیرآلات روکار سخت تر است و برای این کار نیاز به زمان بیشتر، تجهیزات و کمک گرفتن از متخصص دارید، زیرا باید تمام لوله کشی ها و قسمت های خاص از شیر، درون دیوار قرار بگیرند.

هزینه بالای اجرا: یکی از فاکتورهای مهم در خرید و نصب شیرآلات، هزینه های آن است. اجرای این شیرآلات درون دیوار انجام شده و در خانه های قدیمی نیاز به تخریب بخشی از دیوار و جایگزینی لوله ها و اتصالات دارد که همه این موارد باعث بالا رفتن هزینه های اجرا خواهد شد.

تعمیر سخت: ممکن است قسمت های خارجی شیرآلات توکار شما خراب شوند در این صورت به راحتی به قسمت معیوب دسترسی داشته و می توانید آن را تعمیر کنید.ولی اگر قسمتهای نصب شده در دیوار دچار خرابی شوند باید دیوار را خراب کرده تا بتوانید آن را تعمیر کنید. این کار هم زمان زیادی نیاز دارد و هم هزینه بالایی در پی خواهد داشت. البته برخی از مدل های نسل جدید شیرآلات توکار، برای تعمیر نیازی به تخریب دیوار ندارد و تنها با بازکردن چند مهره می توان آن را از دیوار خارج کرده و پس از عیب یابی و تعمیر دوباره نصب کرد.

نیاز به فضای کافی در دیوار: شاید شیرهای توکار در خانه ها و فضاهای کوچک بهترین انتخاب باشند، اما در اینجا ضخامت دیوار اهمیت پیدا می کند و برای نصب شیرآلات توکار و تجهیزات وال هنگ مانند فلاش تانک توکار، نیاز به فضای کافی در دیوار است. به همین دلیل در دیوارهایی با ضخامت کم امکان نصب این تجهیزات وجود ندارد.

آسیب به دیوارها : در صورت خرابی لوله ها و شیرآلات امکان نشتی آب و نفوذ آن به دیوار وجود دارد. این نشتی میتواند باعث آسیب دیدن دیوار شود. البته در برخی از مدل ها از صفحه فلزی نگهدارنده و لاستیک دیافراگم استفاده می شود تا امکان نفوذ آب و در پی آن خرابی دیوار وجود نداشته باشد.

گرفتگی توسط رسوبات : در اکثر شیرهای توکار از سوپاپ یا دایورتر برای انتقال آب به سردوش استفاده می شود.از آنجایی که آب همیشه رسوباتی همراه خود دارد با گذشت زمان موجب گرفتگی، کاهش فشار آب یا حتی شکستن سوپاپ می شود ، در بعضی مدل ها با حذف کردن سوپاپ و تعبیه دایورتر در کارتریج از این مشکل جلوگیری می شود.

 

مزایای استفاده از شیرآلات توکار چیست :

– شیرآلات توکار به علت قرار گرفتن در دیوار از یک لایه محافظ برخوردارند که موجب می شود صدمات خاصی به آنها وارد نشود و در برابر پوسیدگی نیز مقاوم تر باشند. همین موضوع باعث افزایش عمر شیرهای توکار می شود.

– این شیرآلات نسبت به شیرآلات کلاسیک اهرمی، زیبایی بیشتری دارند و می توانند فضای سرویس بهداشتی را خاص و لوکس جلوه دهند.

– شیرآلات توکار نیاز به فضای کمتری دارند و برای محیط های کوچک بسیار مناسب هستند.

– تمیز کردن این شیرآلات بسیار راحت تر از شیرآلات روکار است.

کاهش در مصرف آب یکی از مهم ترین مزایای شیرآلات توکار است.

قیمت شیرآلات توکار :

 در کل قیمت شیرآلات توکار تفاوت چندانی با شیرآلات روکار ندارد. بسته به برند مورد نظر، کیفیت و آپشن ها، قیمت شیرآلات توکار متغیر است.

معرفی بهترین برند شیرآلات توکار:

یکی از برندهای معروف در زمینه تولید شیرآلات hansgrohe است. این برند مدل های مختلفی از شیرآلات توکار نظیر آوا و زو  را ارائه کرده است. شیرآلات توکار هانس گروهه از کارتریج ساخت کشور سوئیس در محصولات خود بهره برده است . کیفیت آبکاری بالا و 5 سال ضمانت و خدمات پس از فروش نیز از دیگر ویژگی های این برند است.

در نتیجه

با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که شیرآلات توکار هانس گروهه میتواند یک طراحی نوین برای استفاده در خانه شما باشد. ولی باید بدانید که استفاده از شیرآلات توکار برای شما مفید خواهد بود یا نه؟ و در کل اگر بخواهیم نظر کلی به استفاده از این نوع شیرآلات بدهیم شما باید همه جوانب را مورد بررسی قرار دهید. از مزایا و معایب استفاده از شیرآلات توکار تا طراحی و ظاهری که به محیط شما میدهد.

دیدگاه ها (0)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *